Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op je vragen over het coronavirus COVID-19 en je bezoek aan Train World.

 

Wat gebeurt er met de tijdelijke expo "Choco Loco"?
De tijdelijke expo "Choco Loco" is voorzien tot en met 21 februari 2021 en kan je terug bezoeken vanaf dinsdag 1 december 2020.

 

Hoe koop je een online ticket aan?
Klik op deze link en volg onderstaande stappen:

  1. Klik op “Individuele tickets”
  2. Selecteer de gewenste datum en een tijdsblok
  3. Kies het aantal tickets per tarief
  4. Klik op “Voeg toe aan winkelwagen”
  5. Klik dan op “Doorgaan”
  6. Bevestig je bestelling en betaal je ticket(s)

Staat het gewenst ticket niet in de lijst van online tarieven? Meld je dan voor je bezoek aan bij onze museumkassa om het geschikte toegangsbewijs te krijgen.

Hou steeds de nodige documenten/bewijsstukken bij de hand.

De aangegeven tijd op het ticket, is de afgesproken aankomsttijd (tussen 10.00 uur en 11.00 uur bijvoorbeeld), niet de duur van het bezoek.

 

Je kocht een online ticket of hebt nog een kortingsbon/voucher voor een ticket met een vervaldatum tussen 26 oktober 2020 en 30 november 2020. Kan je deze nog gebruiken?
Je kan het ticket of de kortingsbon/voucher voor een ticket uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2020, na omwisseling aan de kassa wanneer we weer open zijn.

 

Je reserveerde een Discovery Combi (B-Dagtrip NMBS) voor een bezoek aan Train World tussen 26 oktober 2020 en 30 november 2020. Wat moet je doen?
We vragen je om contact op te nemen met de klantendienst van de NMBS. Dat kan via deze link.

 

Kocht je een ticket via een ander online platform zoals Tiqets.com, Get Your Guide, Viator/Trip Advisor, enz.?
Gelieve het verkoopplatform in kwestie te contacteren voor eventuele wijzigingen van je reservering.

 

Je reserveerde een school- of groepsbezoek, al dan niet met gids. Wat met annulering?
Alle bezoeken t.e.m. het einde van de sluitingsperiode werden automatisch geannuleerd. We brachten iedereen die zich tijdens deze periode had ingeschreven voor een school- of groepsbezoek persoonlijk op de hoogte. De algemene voorwaarden blijven van kracht voor groepsbezoeken met gids na de heropening van Train World.

 

Kan je iets eten of drinken in de brasserie?
Neen, brasserie RN Express is momenteel gesloten.
Meer info

 

Je zou graag een school- of groepsbezoek plannen. Wat moet je doen?
Houd rekening met de door de overheid opgelegde regels en raadpleeg de website info-coronavirus.be. Nog een vraag? Contacteer dan onze reserveringsdienst via reservaties@trainworld.be.

 

Moet je voor je kind ook een ticket reserveren?
Ja. Kinderen hebben ook een ticket nodig om het museum te bezoeken.

 

Moet je op voorhand online reserveren als je een Museumpas, Brussels Card, lerarenkaart, Carte Prof, ICOM-kaart, legitimatiekaart NMBS, kaart 365.be of Riebedebiekaart hebt?

Ja, je moet op voorhand online een vast tijdvenster reserveren via onze website.  Meld je op de dag van je bezoek aan bij de kassa met de desbetreffende kaart voor een geldigheidscontrole. 

 

Je wilt eerder/later komen dan het aangegeven tijdsblok op je ticket. Kan dat?
Indien je vroeger/later komt kunnen we je toegang tot het museum niet garanderen. We laten een beperkt aantal bezoekers per tijdsblok toe om ieders veiligheid te verzekeren. We vragen je om het tijdvenster op je ticket te respecteren en op tijd te komen.
 

 

Wat met de openingstijden?
We behouden onze normale openingsuren en -dagen. Je kan deze hier raadplegen.

 

Wat is het beste moment om het museum te bezoeken?
Hier hebben we helaas geen sluitend antwoord op. Er wordt automatisch rekening gehouden met de maximumlimiet van het aantal bezoekers in het museum bij de aankoop van je ticket.

 

Mag je samen met iemand anders naar het museum komen?
Je kan in gezelschap van je huisgeno(o)t(en) of je gezin ons prachtige museum komen ontdekken. Hou voldoende afstand (minimum 1,5m) van andere bezoekers en hou rekening met de van kracht zijnde maatregelen van de overheid.

 

Mogen de liften nog gebruikt worden?
Het gebruik van de liften wordt enkel toegestaan voor 1 persoon.

 

Blijven de toiletten toegankelijk?
De toiletblokken blijven toegankelijk en worden meermaals per dag gereinigd en ontsmet. Ook daar worden de regels rond social distancing gerespecteerd.

 

Worden rolstoelen nog uitgeleend?
Je kan nog steeds een rolstoel ontlenen. De rolstoelen worden na élk gebruik gereinigd door de schoonmaakploeg en afwisselend ingezet.

 

Moet je een mondmasker dragen als je op bezoek komt?
Ja, mondmaskers zijn verplicht in musea voor bezoekers vanaf 12 jaar of ouder. Gelieve zelf eentje mee te nemen bij je bezoek aan Train World.

 

Ik heb een andere vraag.
Contacteer info@trainworld.be en we helpen je verder!
Pers kan met vragen terecht bij communication@trainworld.be .

 

CORONAVIRUS:

We openen opnieuw de deuren vanaf 01.12.2020.

 

Train World ontving het "Brussels Health Safety Label", een extra garantie voor een bezoek in alle veiligheid. Meer info

Kom hier meer te weten over de maatregelen die we nemen om je bezoek in de beste omstandigheden te laten verlopen.

Meer informatie over het coronavirus via:
• de website www.info-coronavirus.be
• het gratis infonummer 0800 14 689
• e-mail naar info-coronavirus@health.fgov.be

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Geef je mailadres op en blijf op de hoogte van alle tijdelijke exposities in Train World,  ons laatste nieuws, evenementen, ... 

Aanspreektitel*

Opt-in

We verwerken je persoonlijke gegevens. Klik hier voor ons privacybeleid.

Vandaag is Train World open van 10:00 tot 17:00 (laatste toegang om 15u30).

Ontvang onze nieuwsbrief

Vul hieronder je e-mail adres in en blijf op de hoogte van updates, events, ...

close